W pierwszym zestawieniu MotoVibe, zapraszam do zapoznania się z pięcioma youngtimerami, które pomimo wieku nadają się idealnie na daily. Zestawienie składa się z pięciu pojazdów, każdy z innego segmentu; od malutkiego samochodu do miasta, po dużego sedana idealnego w trasę.
1. Segment A – Mini Cooper
Najmniejszy i zarazem najbardziej uroczy samochód w całym zestawieniu. Pojazd idealny do zatłoczonych miast: mały, zwinny i niewyobrażalnie wręcz hipsterski. Samochód idealny dla każdego, kto chce wyróżniać się w ruchu miejskim nie przejmując się przy tym ciasnymi parkingami.
Na aukcjach znajdziemy kilka interesujących ogłoszeń, moją uwagę przyciągnął egzemplarz wystawiony przez pana Macieja z Łodzi. Samochód w szarym kolorze z dodającymi mu uroku dwoma białymi paskami przechodzącymi przez całą długość pojazdu. Do tego czerwona skóra, brak rdzy i dużo ponadczasowej stylistyki, brakuje jedynie świateł na maskownicy chłodnicy. Cena 32 000 – dużo, ale na tym zakupie na pewno nie stracimy, a nawet możemy zyskać.
Kolejna ciekawa oferta to ten zielony maluch z Kielc. Mamy tutaj piękne beżowe wnętrze idealnie korespondujące z butelkowozielonym nadwoziem. Niestety brakuje pasków.
Cena –28 600zł
2. Segment B – Peugeot 205
Nieco większy przedstawiciel segmentu aut miejskich prosto z Francji. Nie musimy się tym jednak przejmować, ponieważ to bardzo wdzięczny samochód, który pomimo wieku jeździ całkiem współcześnie i nie psuje się zbyt często. Dla poszukiwaczy mocnych wrażeń świetnym rozwiązaniem będzie w tym przypadku wersja GTI, niestety spotykana dzisiaj coraz rzadziej.
Pierwszy egzemplarz, który wpadł mi w oko to samochód w wyposażeniu ABC (absolutny brak czegokolwiek) – samochód idealny dla purysty poszukującego małego klasycznego wozidła do pracy. Samochód z benzynowym 1.1 60KM pod maską, wygląda na zadbany. Nic w tym dziwnego, jak twierdzi właściciel przebieg nieco ponad 100 000 km jest realny, ponieważ samochód od nowości jeździł tylko w jednej rodzinie. Cena – 7500zł, za samochód w takim stanie wydaje się to być całkiem rozsądną propozycją.
Dla fanów wiatru we włosach na aukcji wystawiona jest również wersja cabrio – jej plusem niewątpliwie jest to, że wygląda całkiem proporcjonalnie jak na hatchbacka z wyciętym dachem. Cena to 14 900zł – trochę drogo, ale może uda się wynegocjonować trochę pieniędzy na chociażby detailing i podstawowe naprawy.
3. Segment C – Volvo 480
Najbardziej szalony model szwedzkiego producenta jaki kiedykolwiek powstał. Duża zmiana stylistyczna, zamontowanie małego doładowanego silnika opracowanego we współpracy z inżynierami Porsche, zawieszenie zaprojektowane przez Lotusa robi z tego samochodu świetnego youngtimera. Oko przymknąć można na możliwe występowanie rdzy na tylnych nadkolach oraz średniej jakości wnętrzu.
Najciekawsze moim zdaniem ogłoszenie to ten egzemplarz posiadający niestety jeden w wymienionych wcześniej problemów – rdzę.
Są to na szczęście delikatne ogniska, których można się pozbyć małym nakładem finansowym. Samochód w białym kolorze z najlepszym silnikiem dla tego modelu czyli 1.7 turbo 125KM, do szczęścia brakuje jedynie klimatyzacji.
4. Segment D – Saab 900 I
Szwedzki „krokodyl” (bo tak nazywany jest ten model) to samochód zachwycający swoją stylistyką do dziś, w moim odczuciu jest to jedna z lepiej poprowadzonych linii nadwozia wsród samochodów z tamtych lat. Design i fakt, że został wyprodukowany przez historyczną już firmę Saab sprawia, że jeszcze bardziej go chcę. Z przyjemnością postawiłbym go w garażu obok swojego Volvo. Najwięcej wrażeń z jazdy może przynieść wersja 900 Turbo Aero posiadająca niezwykle żwawy silnik i dodatkowe elementy karoserii dodające samochodowi charakteru.
Na pierwszy ogień przepiękne białe cabrio idealne na spokojne letnie przejażdżki. Samochód pochodzi z Teksasu w związku z tym licznik wskazuje 109 tys mil przebiegu. Wnętrze wymaga lekkiego dopieszczenia, ale nie jest to nic z czym nie można byłoby sobie poradzić. Cena –29 000 zł
Kolejny to cudowne coupé w idealnym dla samochodów z tamtego okresu, butelkowozielonym kolorze. W tym przypadku oprócz kilku mankamentów karoserii wnętrze również wymaga pielęgnacji. Pod maską 2.0 145KM, który z pewnością zapewni temu samochodowi rozsądną dynamikę jazdy. Przebieg 245 600km, a wszystko to za 19 000zł
5. Segment E – BMW 5 E34
Przyszła pora na prawdziwe woziło dla prawdziwego fana youngtimerów. BMW 5 E34 to prawie idealny przykład świetnego daily w świetnych pieniądzach. Odpowiednio duże, odpowiednio wygodne, odpowiednio ładne – do szczęścia nie potrzeba nic więcej.
Na oku osobiście miałbym jeden egzemplarz, to ten wystawiony przez pana Mateusza. Ma wszystko czego potrzebuje daily youngtimer tj. ładne wieczorne zdjęcie ze spotkania z innymi właścicielami E34, drewnianą kierownice oraz wypolerowany na wysoki połysk lakier. Do zrobienia fotel kierowcy, z tego co podaje właściciel materiał już ma wystarczy zawieźć do tapicera, oprócz tego wszystko tip top – nic tylko brać i wozić się jak prawdziwy wschodni gangster lat 90’tych.